donderdag 22 november 2012

ding 31 Mash-ups

Door deze opdracht ga je bewust kijken hoe informatie en mogelijkheden op sites met elkaar samenwerkt. Hier denk je niet over na als je informatie bekijkt, hoe bijzonderder het is om al deze stukjes goed te laten werken en dat je deze zo gepresenteerd krijgt. Je gebruikt dit ding vaker dan je denkt om allerlei info op te zoeken. Ik vind zoveel sites handig die hier gebruik van maken; veilingen, vakanties, uitgaan, online shoppen, muziek. Het lijkt me toch een ingewikkelde constructie om alles up to date te houden en overzichterlijk te presenteren naar de gebruiker toe. Je merkt zelf ook dat het zoeken naar iets wat op meerdere manieren aangeboden wordt op bepaalde sites handiger zoekt dan andere door bv de filtermogelijkheden.
 De link naar watwaswaar en tracksonmaps heb ik bij mijn favorieten gezet. Welke ik nu het leukst vind? Meerdere, maar het zoeken naar uitjes/vakanties is toch wel heel populair.

1 opmerking:

  1. Klopt, je vindt het altijd doodnormaal dat je alles voorgeschoteld krijgt, daar denk je ook niet bij na. Daar is deze cursus o.m. ook voor opgezet: bewustwording, mogelijkheden ontdekken etc.
    Op naar het volgende uitje!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen